Je zaujímavé, že aj napriek relatívne krátkej dobe od vzniku masovej popularity tkzv internetového marketingu, ide v súčasnosti o veľmi dobre známu a často využívanú formu podnikania. A exituje k tomu hneď niekoľko vecných dôvodov.
- Online marketing umožňuje vychádzať a zostavovať stratégiu z presnejších výsledkov.
- Následne ponúka možnosť zamerať sa na konkrétne skupiny užívateľov, respektíve potenciálnych zákazníkov.
- Táto forma marketingu a reklamy je v neposlednom rade cenovo prístupnejšia a výhodnejšia po finančnej stránke.
Základom a akýmsi začiatočným, avšak neodmysliteľným a pevným bodom je disponovať prehľadnou webovou stránkou. Je to niečo ako vlastniť podnik. Následne až potom je možné snažiť sa o jeho prezentáciu a o zisk čo možno najväčšieho množstva potenciálnych zákazníkov.
Túto stránku dokážeme prezentovať takisto organickým, čiže prirodzeným zviditeľnením v internetových vyhľadávačoch. K tomuto výsledku slúžia úkony, ktoré v skratke označujeme ako SEO, čiže optimalizáciu pre vyhľadávače (Search Engine Optimization). Jej prioritnou úlohou je „vystreliť“ konkrétny web na vrchné a teda dobre viditeľné pozície vo výsledkoch, ktoré slovenským užívateľom najčastejšie poskytuje Google alebo český Seznam.
Naopak platenou reklamou, ktorá poskytuje podstatne rýchlejšie výsledky je asi najznámejšia PPC, čiže Pay-per- click reklama. Ako jej názov napovedá, platíte zakaždým, ak na ňu niekto klikne. Trochu inou alternatívou je v tomto smere PPT , v ktorej platíte za čas, počas ktorého je aktívna. Naopak v prípade PPC sa platí len za špecifickú akciu, akou je počet kliknutí. Pay-per-click je teda obľúbený a najčastejšie používaný systém, pomocou ktorého viete, že platíte za skutočný efekt, respektíve zato, že danú reklamu skutočne niekto otvoril.